Beyaz Saray’ın İran’ın petrol alımını yasaklamasından iki buçuk ay sonra, ülkenin ham petrolü Çin’e gönderilmeye devam ediyor ve “gümrüklü depolama” olarak bilinen bölgeye, Çin’deki limanlara yönelik operasyonlara aşina olan insanlar olduğunu söylüyor. Bu tedarik yerel gelenekleri geçmiyor veya ülkenin ithalat verisinde görünmüyor ve yaptırımlara aykırı olmak zorunda değil. Şimdilik dolaşımın dışında kalmasına rağmen, varlığı piyasaya yaklaşıyor.
Petrol ihracatçı Ülkeler Örgütü ve müttefikler, büyük ekonomilerde büyüme yavaşlarken, üretimini düşürürken bile rafineriler çekmeye karar verirse, küresel fiyatları düşürme potansiyeline sahiptir. Aynı zamanda İran’ın pompalamaya devam etmesini ve petrolü potansiyel alıcılara yaklaştırmasını sağlıyor.
Singapur’daki FGE analisti Rachel Yew, “İran petrol sevkiyatları birkaç aydır Çin gümrüklü deposuna akıyor ve artan incelemelere rağmen bunu sürdürmeye devam ediyor” dedi. “Üreticinin neden yapmak istediğini görebiliyoruz, çünkü kilit alıcıların yakınında bir malzeme birikimi, özellikle bir noktada yaptırımlar hafifletilirse, satıcı için açıkça faydalıdır.”
Bloomberg tankeri izleme verisi şovunda, İran Körfezi devletinin Çin’in bağlı depolama tanklarına yöneltilen petrolünün daha fazlası olabilir. Devlet tarafından işletilen National Iranian Oil Co. ve nakliye kolu tarafından sahip olunan en az on büyük ham petrol gemisi ve iki daha küçük gemi şu anda Asya ulusuna doğru yelken açıyor veya kıyılarını boşaltıyor. 20 milyon varilin üzerinde bir taşıma kapasitesine sahipler.
Çin’in bağlı tanklarındaki İran petrolünün büyük kısmı hala Tahran’a ait ve bu nedenle insanlara göre yaptırımlara aykırı değil. Petrol Çin geleneklerini geçmedi, bu yüzden teorik olarak transit geçiyor.
Bununla birlikte, ham petrolün bir kısmı, onu yatırım için yağ planlarının bir parçası olarak almış olabilecek Çinli varlıklara ait. Örneğin, Asya ülkelerinin şirketlerinden biri, ayni bir şekilde geri ödenecek bir anlaşma kapsamında İran’daki bir üretim projesinin finanse edilmesine yardımcı olabilirdi. Bu tür bir işlemin yaptırımlara aykırı olup olmadığı açık değildir ve bu nedenle firmalar halka göre, gümrüklere kayıtlı olması durumunda resmi incelemeden kaçınmak için gümrük depolarında tutulmaktadır.
Çin Gümrük İdaresi Genel Sekreteri’ne fakslanmış bir soruşturmayı kimse cevaplamadı.
İran petrolünün Çin gümrüklü depolarında birikmesi henüz Washington tarafından açık bir şekilde ele alınmamıştır. Beyaz Saray, bazı ülkelerin 2 Mayıs’ta İran petrolünü ithal etmelerine izin veren feragatlere son verdi.
Şu anda hiçbir ülkeye İran petrolünün ithalatı için muafiyet bulunmuyor ve Basra Körfezi üreticisinden kargo ithalatı gören ülkeler, tanımlanmasını istemediği için üst düzey bir Trump yönetim görevlisine göre yaptırımlara aykırı olacak. konu hakkında halka açık konuşma yetkisi yoktu.
Oxford Enerji Araştırmaları Enstitüsü Çin Enerji Programı Direktörü Michal Meidan, “ABD’nin şimdi yaptırım ihlallerini nasıl ölçtüğünü tanımlaması gerekecek” dedi. “Finansal işlemlere mi, yoksa kargoların şirket veya kurum tarafından yüklenmesi ve tahliye edilmesine” bakıp çıkmayacağı konusunda netlik eksikliği var ”dedi.
Çin, gemi takibi verilerine göre, dönem boyunca gümrükten arındıran 10 milyona karşılık Ocak-Mayıs döneminde yaklaşık 12 milyon ton İran ham petrolü aldı. Farklılık, yağın bağlı depoya akışından kaynaklanıyor olabilir. Çin, önümüzdeki günlerde ülke bazında petrol ithalatı dökümünü de içerecek olan Haziran ayı ticaret verilerini yayınlayacak.
ABD feragatleri sona erdikten sonra petrol yüklü görünen İranlı tankerlerden biri VLCC Atı. Temmuz ayının başında Tianjin’e, Orta Doğu’dan yola çıktıktan sonra, deniz taşımacılığı verilerinin 4 Mayıs’ta İran’ın Kharg Adası olarak işaret ettiğini gösterdi.
Bazı İranlı tankerler gemi tahliye verilerine göre Çin’de boşaltıldı ya da oraya doğru yola çıktı. VLCC Stream, 19 Haziran’da Tianjin’de boşalırken Amber, Salina ve C. Infinity, Huangdao, Jinzhou ve Ningbo limanlarında ham petrolü boşalttı. Kar, Sevin ve Maria III en son Çin istikametinde yelken açtılar.
Çin’deki bağlı tanklara ham petrol koymak da İran’ın, petrolü denizde bir anda aylarca depolayarak tanker filosunun bir kısmını bağlamak zorunda kalmaması anlamına geliyor. İslam Cumhuriyeti, ABD’nin ticari sınırlamaları nedeniyle 2012’de 2016’da, 2018’de de yüzer depoları kullandı.
Bank of America Merrill Lynch’e göre, İran ham petrolünün depoda depolanması ve piyasaya girmesi halinde petrol fiyatlarına baskı yapması bekleniyor. ABD-Çin ticaret savaşı yoğunlaştıkça West Texas Intermediate, nisan sonundan haziran ortasına kadar% 20’den fazla değer kaybetti. O zamandan beri, bu kayıpların bir kısmını, kısmen Washington ile Tahran arasındaki artan gerginliğin bir sonucu olarak düzeltti ve 57 dolar civarında bir varile işlem görüyor.
Bank of America Merrill Lynch, Haziran ayında yaptığı açıklamada, “ABD’nin Çin malları üzerindeki tarifelerinde daha fazla artış olması, küresel ekonomik büyümeyi birlikte daha da azaltabilir ve İran-Çin işbirliğini teşvik edebilir” dedi. “Çinli rafineriler, ABD tarifeleri tekrar yükseldikçe İran petrolünü sürekli olarak büyük miktarlarda almaya başlarlarsa, WTI bir varile 40 dolara düşebilir.”
Kaynak; (worldoil)